۱۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۱۸

امام جمعه ارومیه:

نقشه مهندسی فرهنگی آذربایجان غربی تهیه شود

نقشه مهندسی فرهنگی آذربایجان غربی تهیه شود

ارومیه – نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بر ضرورت تهیه نقشه مهندسی فرهنگی در استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی افزود: تهیه نقشه مهندسی فرهنگی استان موضوعی است که باید مورد توجه جدی مسئولان فرهنگی استان قرار گیرد.

وی همچنین با تاکید بر لزوم حفظ استقلال فرهنگی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی انقلابی بر پایه فرهنگ است اگر در مسئله فرهنگ استقلال خود را حفظ نکنیم همه بخش‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و علمی هویت دینی و اسلامی خود را از دست داده و به شکل یک مدل غربی تبدیل می‌شود.

حجت الاسلام و قریشی رویکرد دولت جدید را ایجاد تحولات در مباحث فرهنگی دانست و افزود: حمایت از تولیدات فرهنگی، تجلیل از مفاخر فرهنگی و. چهره‌های تأثیرگذار استان، توجه به ظرفیت‌های فرهنگی شهرستان‌های استان، توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با محوریت دفاع مقدس، توسعه فرهنگ قرآنی خصوصاً در بین مدیران دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی، استفاده از نظرات نخبگان و فعالان فرهنگی و احصا اولویت‌های فرهنگی استان از دیگر موضوعاتی است که باید در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.

وی انسجام بخشی و هم افزایی دستگاه‌های مرتبط در موضوعات فرهنگی را در نیل به اهداف فرهنگی در استان تأثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: پیوست‌های فرهنگی طرح‌های مختلف عمرانی در استان نیز باید مورد توجه دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

امام جمعه ارومیه تاکید کرد: نمازهای جمعه را قرارگاه‌های فرهنگی هر شهر عنوان. کرد و گفت: نمازهای جمعه و مساجد ظرفیت بسیار بزرگ فرهنگی برای بیان دغدغه‌ها و مباحث فرهنگی شهر و استان است.

کد خبر 5342926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha